^Lap tetejére

• 1 Isten hozta a Magyarok Nagyasszonya Plébánia honlapján!
    Köszönjük érdeklődését! Kérjük, látogasson el hozzánk a valóságban is. Szeretettel várjuk!
  • 2 Az egyházközség egyesít Krisztusban és titokzatos testében, az Egyházban.
    (Mindszenty bíboros)
  • 3 Mária az élet minden fájdalmát tegye számodra örömmé.
    (Szent Pio)
  • 4 A gyermekek nevelése két fontos részből áll: finom magatartás és a mindig nyitott templom. Gyónhassanak és áldozhassanak könnyűszerrel.
    (Don Bosco)
  • 5 Helyezzük magunkat Isten kezébe. Imádkozzunk és minden sikerül!

MAGYAROK NAGYASSZONYA PLÉBÁNIA

Mindszenty Emléktemplom

2016.10.01 Hajagi zarándoklat

hajagIzgatottan és élményekre éhesen gyülekeztünk a templom melletti parkolóban szombaton a reggeli órákban.

Kicsit azért is szurkoltunk, hogy ne essen az eső és jól sikerüljön a zarándoklatunk. Maroknyi csapatunk indulás előtt egy közös fotóval és rövid megbeszéléssel kezdte.

Bizakodva indítottuk az autók motorjait a sűrű ködben, hogy majd csak ránk süt és mosolyog a nap – miközben közeledünk kirándulásunk céljához a Hajag Csillaga Grottához.

Idegenvezetőnk Miklós bácsi erdész volt, aki úgy ismerte az erdőt, mint a tenyerét. Gábor bácsival az oldalán kalauzolt bennünket a hegyi utakon. Lenyűgöző volt az erdő a maga csendességével és nyugalmával.
Miklós bácsi bemutatta az itt honos fafajtákat, növényvilágot és a bennük lakó állatokat a kihelyezett információs táblák segítségével.

Ahogy közeledtünk a Grottához, egyre nagyobb sziklákat pillantottunk meg, majd végül eljutottunk a kis szobrocskához, mely egy sziklaüregben van elhelyezve. Közben Miklós bácsi megosztotta velünk a szobrocska és az emlékhely történetét.

Gábor bácsi vezetésével közösen elimádkoztuk a Miatyánkot és egy szép Mária-énekkel róttuk le hódolatunkat a Grotta előtt.

Mécsest és virágot helyeztünk el a szikla tövében emlékjelként.

Örömmel és feltöltődve – és már éhes hassal – indultunk a közös szalonnasütés helyszínére (Hajagi Véderdő EBT erdei tábora).

Itt közösen meggyújtottuk a tábortüzet - az útközben összegyűjtött száraz gallyakból -, amin megsüthettük a magunkkal hozott „hazait”. Az ínyencek még pillecukrot is pirítottak.

Utána a gyerekek számháborúztak a „sűrűben”.

Körültekintően összepakoltunk magunk után, majd – hazaindulva - virágot helyezett el Miklós bácsi a Szentgáli Gazdák emlékoszlopánál, mely mellett egy öreg, odvas fába bújva még fotók is készültek.

Kis csapatunk lelkileg feltöltődve és közös élményekkel telve indult haza a 650 m magasságból a szerpentinekkel teli erdei úton.

Köszönet Miklós és Gábor bácsinak ezért a szép zarándokútért!

Már várjuk a következő közös kirándulást!

H.A.

Heiligenkreuzi zarándoklat 2015

Az ajándékok napja – autóbuszos zarándoklat Heiligenkreuzba és Klein-Mariazellbe

HeiligenkreuzReggel szinte téli hideg volt, de fél hétre mindenki megérkezett. Indulás előtt imádkoztunk, majd Tamás atya megáldott bennünket az útra, elénekeltük a Mennynek királyné asszonyát, aztán beszálltunk a szép, kényelmes Mercedes buszba. Tamás atya röviden ismertette az előttünk álló napot. Megtudhattuk azt is, hogy pártfogoltja (nekünk pedig régi ismerősünk), a zirci Mór atya lesz a mi ciszterci vezetőnk végig, nemcsak Heiligenkreuzban az apátságban.

Zircen a ciszterci apátság előtt Mór atya csatlakozott hozzánk, az ő vezetésével az úton többször is imádkoztunk, így az örvendetes rózsafüzért és az Úrangyalát is, és több áldást is kért ránk, ami néha kövér esőcseppek kíséretében érkezett (de legalább nem volt túl meleg).

Fél tíz után nem sokkal megérkeztünk első úti célunkhoz, a heiligenkreuz-i ciszterci apátsághoz. Ott is hideg szél volt, elkélt volna egy további pulóver. Az esernyőt még a buszban hagytam.

Volt egy kis időnk a belépő megváltása után a vezetésig, fölfedeztük a kolostor udvarának előterét.

Vezetőnk magyar származású volt, olyan világosan és részletesen beszélt a településről, a kolostorról és a templomról, hogy alig voltak kérdések, pedig szívesen válaszolt rájuk.

Zarándoklat Mátraverebély-Szentkútra

A KEGYELEM HELYEIN JÁRTUNK

Október 25-én, szombaton többek régi vágya vált valóra: eljutottak Nemzeti Kegyhelyünkre, Mátraverebély-Szentkútra. Az utat a Magyarok Nagyasszonya Plébánia szervezte 25 éves jubileumának alkalmából.

Reggel 6 órakor a templomban közös imádsággal kezdtük a napot, majd 6.15-kor elindult a két autóbusz. Hideg, borongós volt az idő.

Szentkútra érkezve Lóránt atya fogadta a zarándokokat. Ismertette a kegyhely történetét, felhívta a figyelmet a mindennapi búcsúnyerés lehetőségére. Végül meghintett bennünket szentelt vízzel.

Ezután szétszéledt a csoport. Ki-ki elcsendesedett, magában imádkozva, nézelődve. Gyönyörű látvány a szabadtéri miséző hely nemrég készült mozaikjai, P. Marko Ivan Rupnik jezsuita művész alkotása. Vagy az október elején megáldott Lourdes-i barlang… Sokan várakoztak szentgyónásra is.

Lóránt atya 11.30-kor mutatta be a csoportnak a szentmisét, felajánlva a jubiláló plébániáért, mély tanítást adva a szentbeszédben. A szentmise után már kevés idő maradt, amit a Kegyhelyen tölthettünk. Bátonyterenyére mentünk, ahol a Szekér Fogadóban babgulyással és rétessel várták az addigra már megéhezett zarándokokat. Ekkorra már kisütött a nap, szép őszi időt ajándékozott az Ég.

Hazafelé megálltunk Máriabesnyőn. Amilyen örömmel láttuk Szentkúton a ferences atyákat, oly elszomorító volt a kapucinusok által elhagyott kolostor. Hivatások hiányában feladták. Óhatatlanul papi- és szerzetesi hivatásokért imádkoztunk. Már besötétedett, mire hazaértünk. Lelkünkben viszont ott ragyogott a sikeres nap öröme, hogy ismét gazdagodhattunk, és biztonságban tudhatjuk magunkat Égi Édesanyánk oltalmában.

E zarándoklat is segítsen úgy élnünk, hogy felismerjék bennünk Szűz Mária gyermekeit.

Egy zarándok.

Zarándoklat Hercegszántóra

HERCEGSZÁNTÓRA ZARÁNDOKOLTUNK

2014.05.13.

Reggel 09:15 órakor találkoztunk a templomban. Tamás atya vezetésével elimádkoztuk az útra kelő zarándokok könyörgését, majd áldás után a buszba szálltunk és elindultunk. A városból kifelé vezető úton Tamás atya röviden mesélt a napról, az alkalomról, a fatimai látnok gyermekekről, a Szűzanya fatimai megjelenéseiről, az üzenetekről.

Zarándoklat Csehimindszentre

ZARÁNDOKLAT MINDSZENTY JÓZSEF SZÜLŐFALUJÁBA 2014. MÁRCIUS 15-ÉN

ZarándoklatSzombat reggel 07:45 órakor találkoztunk a templomban, rövid közös ima, az Úrangyala után beszálltunk a buszokba és elindultunk - volna. Várnunk kellett, mert útitársaink késtek. Örömmel fogadtuk õket, amikor megérkeztek, és most már tényleg elindultunk. Az út szép tájakon vitt, közben elimádkoztuk az örvendetes olvasót. Tamás atya a zarándoklatot értünk és Mindszenty József bíboros boldoggá avatásáért ajánlotta fel.

Bővebben...

Copyright © 2015. Magyarok Nagyasszonya Plébánia  Rights Reserved.